fbpx
Home Accommodaties Delight Deluxe Boutique Hotel – Antalya Kaleiçi

Delight Deluxe Boutique Hotel – Antalya Kaleiçi

door Margreet Rotte

Op zoek naar een hotel in Antalya stuitte ik op Booking.com op Delight Deluxe Boutique Hotel. Ik wilde graag in Kaleiçi verblijven, het oude centrum. Maar mijn reisgenoot kwam met de auto dus een parking was noodzakelijk. Kaleiçi is namelijk autovrij en nogal een doolhof van kleine straatjes met eenrichtingsverkeer. Maar Delight Deluxe Boutique Hotel heeft een eigen gratis parking. Daarnaast trokken de vrolijk gekleurde kamers en de prijs mij aan.

Makkelijk reserveren bij Delight Deluxe

Ik vond op de website een whatsappnummer. Toch voor de zekerheid nog even checken of het klopte, van die parking. En gelijk maar even de reservering in orde maken. Dat ging prima. De dienstdoende medewerker appte terug in het Engels, wel zo makkelijk. Op de ochtend dat ik aankwam trof ik een andere medewerker die mijn reservering niet kon vinden. Gelukkig had hij wel de telefoon met mijn berichten bij zich liggen, dus die kamer kwam nog goed. Ondanks dat ik er al vroeg was, kon ik gelukkig wel in mijn kamer. Altijd fijn na een hele avond plus nacht reizen.

Vrolijke, lichte kamers

Delight Deluxe Boutique hotel bestaat sinds 2017. Via de poort kom je op een patio met een bar/restaurant en een lobby met de receptie. De kamers liggen op de begane grond en de eerste verdieping. Op de eerste verdieping is ook weer een zitgedeelte voor gemeenschappelijk gebruik waar boeken en tijdschriften liggen. De eerste drie nachten kreeg ik een luxe kamer op de eerste verdieping. Vrolijke blauwe muren en een jute tapijt op de grond. De kamer is lekker licht door de grote ramen en de hoge plafonds. De badkamer is niet zo ruim bemeten. Douche, toilet en wastafel passen er net in. Plus ikzelf dan nog, gelukkig. Op de kamer 2 flesjes water en een waterkoker met theezakjes.

Delight Deluxe ligt centraal maar toch rustig

Na mijn lange reis ging ik eerst maar een dutje doen. Heerlijk bed, niks mis mee. Wel ontdekte ik dat de dienstdoende moskee wel erg dichtbij stond. Nou ben ik een goede slaper en had ik het voordeel dat ik er in de winter was. Dan is de eerste gebedsoproep pas om 7 uur ’s ochtends. Voor slechte slapers zijn oordopjes wel een must. Of gewoon op tijd opstaan. ’s Avonds ontdekte ik dat de ligging van Delight Deluxe lekker rustig is. In Kaleiçi zijn veel barretjes en restaurants en het vertier speelt zich grotendeels op straat af. Met bijbehorend lawaai. Maar daar had ik in mijn kamer geen last van. Delight Deluxe ligt buiten de drukte en vlakbij de entreeslagboom. Dat is handig want vanaf de slagboom rijdt je er in een rechte streep heen. Zeker als je eventueel met een huurauto komt, scheelt dat zoeken in het Kaleiçi-doolhof.

Ontbijten in Bencil restaurant

In de winter vindt het ontbijt plaats in het Bencil restaurant op twee minuten lopen van het hotel. De behulpzame receptiemedewerker loopt de eerste keer even met je mee om de weg te wijzen. Ook Bencil is lekker modern ingericht. Het ontbijt is in buffetvorm en ziet er netjes en verzorgd uit. Op zondag verliep het een beetje rommelig. Iedereen kwam zo’n beetje tegelijk en laat. Daardoor waren dingen op en werden niet snel bijgevuld. Minpuntje van het restaurant vond ik de televisieschermen. Die vind je helaas op heel veel plekken in Turkije. In het restaurant speelde zachte pianomuziek, maar de televisies vertonen muziekclips en daaronder de nieuwsberichten. Ook als je geen tv wilt kijken, wordt je oog er toch snel naartoe getrokken.

Behulpzame medewerkers

De medewerkers van Delight Deluxe zijn aardig en behulpzaam en spreken goed Engels. Mijn waterkoker was kapot en toen ik dat ging melden voordat ik ’s avonds op pad ging vroeg de medewerker die me hielp waarom ik dat niet eerder gezegd had want dan had hij aan de bar thee voor me gemaakt. Terwijl ik weg was plaatsten ze een nieuwe waterkoker maar ook die deed het niet dus heb ik de beloofde thee alsnog gehaald. Delight Deluxe heeft ook een omheinde tuin met zwembad, maar daar was het in december een beetje te koud voor. De kamers hebben gelukkig wel airco die je ook op verwarming kunt zetten. Daardoor is de temperatuur in elk geval comfortabel. Dat is in Turkije in het winterseizoen niet altijd het geval.

Turkeytraveller conclusie

Al met al heb ik genoten van mijn verblijf bij Delight Deluxe Hotel. De prijs-kwaliteitverhouding is netjes. Ongeveer € 25,- inclusief ontbijt voor 2 personen voor de standaardkamer, het dubbele voor de luxe. Verschil tussen standaard en luxe is de grootte van de kamer. Vooral de rustige ligging vond ik een pluspunt. Plus de lekkere bedden en hoge, lichte kamers. Minder is de krappe badkamer en de moskee voor wie licht slaapt.

Delight Deluxe Boutique Hotel
Barbaros Mah Çivelek sokak No 14
Muratpaşa Kaleici

E-mail: hello@delightdeluxe.com
Telefoon receptie:  +90 (533) 046 0817 (ook whatsapp)

Wat is leuk om te zien en te doen in Antalya?

Lees hiervoor het artikel Antalya, bezienwaardigheden in en om de stad.